[77.] ? Jak stworzyć grę komputerową i na niej zarabiać – pixele, 8-bity i guma turbo

BĘDĘ GRAŁ W GRĘ! Niech pierwszy rzuci dyskietką ten, kto nigdy nie grał w żadną grę komputerową. Od kultowego Mario, przez starego i poczciwego Lwa Leona, po nastrojowe GTA San Andreas, wciąż aktualną FIFĘ i nieśmiertelne (prawie) Simsy. Dla wielu osób, na pewnym etapie życia, gry stanowiły lub wciąż stanowią ważny element życia i ulubiony sposób na odreagowania. Zainteresowanie grami zdaje się nie gasnąć, dzięki czemu ich twórcy wciąż tworzą nowe tytuły. Co ciekawe śmiało można powiedzieć, że Polacy zajmują w tej dość silną pozycję i cieszą się uznaniem konkurencji oraz graczy na całym świecie.
Jak się tworzy gry komputerowe i czy każdy z nas może stać się bogiem danego uniwersum? O tym i wielu innych kwestiach rozmawiam, pixel po pixelu, z Neską Górską oraz Kamilem Brzezińskim, założycielami Bold Pixel i twórcami gry Back to 1998.

W odcinku m.in.:

  • Jak się tworzy gry komputerowe?
  • Kto testuje gry komputerowe?
  • Platformy do gier
  • O co chodzi z 8-bitami i 32-bitami?
  • Programy do tworzenia gier, czyli jak zrobić własną grę?
  • Gry freemium vs premium
  • Rynek gier komputerowych w Polsce
  • Polskie gry w Chinach
  • Ile kosztuje zrobienie gry komputerowej?
  • Point and click – wielki powrót
  • Back to 1998, czyli 8-bitów, pixele i gumy turbo
  • Małżeństwo graczy, czy da się połączyć życie rodzinne z grami?

Bold pixel
https://boldpixel.com/

Back to 1998
https://store.steampowered.com/app/1037350/Back_to_1998/?l=polish

Linki, które mogą Ci się przydać:

Wersja wideo
https://youtu.be/podcastradioaktywny

Facebook
https://www.facebook.com/PodcastRADIOaktywny/

Twitter
https://twitter.com/MaZmaczynska

Instagram
https://www.instagram.com/zmaczne.go

Podcast ZMACZNEGO
https://zmacznego.com

E-mail
podcastradioaktywny@gmail.com

Subskrybuj – słuchaj gdzie chcesz i kiedy chcesz

iTunes | RSS | tunein | Stitcher|YouTube| Spotify

Zostań Patronem – dołóż swoją cegiełkę!

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz